"Menghayati Islam sebagai agama Persekutuan sambil memastikan bahawa hak masyarakat bukan Islam mengamalkan agama atau kepercayaan masing2 terus terjamin & menggalakkan peranan agama serta nilai2 sejagat untuk menegakkan kebenaran,keadilan,ketinggian akhlak,pembangunan insan & martabat manusia"

SPR Keterlaluan Ikut Telunjuk Najib

Friday, February 13, 2009

Sebaik nama Tan Sri Aziz diumumkan sebagai pengerusi baru Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), saya kaitkan prestasi dan rekod baiknya dalam perkhidmatan awam. Kebimbangan saya hanya keupayaan beliau mengendali SPR yang tercemar sebagai alat ampuh pimpinan UMNO-BN yang tidak mampu memikul amanah dengan jujur dan adil.

Agak mengejutkan kerana harapan tipis kecundang dalam tempoh singkat. Keputusan SPR mengenepikan keputusan Speaker DUN Negeri Perak mengenai perletakan jawatan ADUN menjurus kepada kesediaan mudah SPR menjadikan diri sebagai kuda tunggangan. Tan Sri Aziz gagal membedakan antara tugas seorang KSU dengan Pengerusi SPR.

Dan kini dengan menganjak tarikh pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang dan DUN Bukit Selambau selewat mungkin satelah selesai pemilihan Umno, SPR bertindak keterlaluan menurut telunjuk Dato' Seri Najib.

Kepada Allah SWT kita berserah disamping kerja kuat dalam saf untuk memastikan kezaliman, penipuan dan rasuah ditumpaskan.

ANWAR IBRAHIM

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP